Jumaat, 20 April 2012

Aku Tak Stress..


Rasanya dah lama bebeno aku tak menconteng dalam blog ni kan.. Tambah-tambah lagi sejak aku bertukar keja kat KL ni.. Sibuk je memanjang.. Balik keja kompem dah penat.. Kalau dulu masa kat Kuching banyak sangat masa aku yang terbuang tapi kat sini sampai tak cukup masa plak nak rehat.. Tapi takpelah aku ambik ni sebagai cabaran.. Maklumlah kita keja ni memang ada masa sibuk sesangat dan ada masa jugak macam takde keja..

Seperti yang aku cerita dalam entry yang lepas, kesibukan aku ni bukanlah setakat kat pejabat je. Dengan mesyuarat yang tak berenti dalam seminggu sampai 4 kali.. Aku jugak terpaksa mengabdikan diri pada BOI buat sementara waktu.. Nak berulang setiap hari dari opis menuju mindeff sangat memenatkan.. Tambahan plak dengan jalan KL yang dah semestinya jem, keadaan cuaca jugak sangat menyusahkan hati aku.. Bayangkan dalam minggu ni sahaja sudah 3 kali aku balik dari mindeff dengan basah lencun dek kerana hujan.. Boleh sakit badan woo..

Alhamdulilah masa untuk selesaikan BOI pun dah nak berakhir.. Last minggu depan lepas tu bolehla aku bagi tumpuan dengan keja-keja kat pejabat je.. Keja-keja kat pejabat pun sebenarnya masih banyak yang aku kena belajar.. Maklumlah selama ni dok buat kerja jurulatih je.. Bila dah terposting buat keja pentadbiran ni mulalah rasa kekok.. Dulu keja banyak guna tenaga tapi sekarang banyak guna otak pulak.. Tu yang ambik masa skit nak catch up balik.. 

Lagi 1 masalah bila kenderaan dan barang-barang aku yang lain tak sampai-sampai lagi dari kuching.. Segan jugak bila terlalu bergantung pada kenderaan orang lain.. Sampaikan aku terasa macam aku buat kenderaan orang macam kenderaan aku sendiri pulak.. Memang la nampak macam dia tak kisah tapi dalam hati sape yang tahu kan.. Terima kasih la banyak-banyak wahai sahabat.. Semoga anda dikurniakan pahala atas kebaikan dan pertolongan anda.. Amin..

Esok weekend.. Tapi ada 2 event yang aku nak kena pegi.. Sebelah pagi pegi Damansara ada game bowling dengan geng-geng Airod.. Pastu petang kena detail pegi Masjid Kementah ada program bersama Timbalan Perdana Menteri.. Pakaian baju kebangsaan.. Tapi songkok aku masih dok dalam kontena yang tak sampai-sampai lagi.. Huhuhu ape cer... Sape nak ikut.. Jom Layannnnn...




2 ulasan: