Ahad, 8 April 2012

N.K.B (Nasib Kurang Baik)


Hai apalah malangnya nasib aku.. Baru hari pertama melapor diri dah kena detail buat satu tugas berat.. Aku dah la takda pengalaman tetiba disuruh nya pulak buat.. 

Korang pun tau kan aku baru je berposting kat kl ni.. Nak dijadikan cerita, dalam masa aku tengah buat arrival tetiba dengan tidak semena-mena nama aku dah di select untuk masuk satu team penyiasatan kes kemalangan kenderaan tentera.. Arrival pun tak habis lagi tu yang buat aku bengang tu.. Kot yea pon bagila aku benafas lega dulu.. Banyak lagi benda yang aku nak buat.. ishh N.K.B betol lah..

Kes yang aku kena kendalikan ni berkaitan kes kemalangan kenderaan TUDM kereta jenis Inspira.. Kereta baru tu beb.. Kemalangan tu berlaku di highway putrajaya bilamana kenderaan tu berlanggar dengan kereta jenis Cetron milik pemandu Jepun.. Ish rumit jugak ni kotnya dia tak pandai cakap melayu.. Nak cakap bahasa inggeris aku ni takat level suam-suam kuku je huhuhu..

Dengan rasa berat hati (terpaksa la tu) aku pun ikutkan je la.. Dah namanya pun arahan suka atau tak kena buat jugak tol tak.. Nampaknya selepas ni terpaksalah aku berulang alik dari KL Base ke Mindeff setiap hari.. Mengikut arahan yang dah ditetapkan kami kena settel kan kes ni dalam masa 14 hari berkerja.. Ikutkan je la yop.. Bangkang kang kena charge pulak huhuhu..

Tapi sekurang-kurangnya aku dapat jugak timba pengalaman kan.. Selagi tak pernah buat selagi tu la aku tak kan tau.. Next time kalau kena detail lagi tau la jugak aku nak buat macam mana kan hehehe ayat nak sedapkan hati (",).. So far setakat ni semuanya berjalan dengan lancar.. Korang pun doa-doakan lah sama yea agar tugas aku ni sentiasa dipermudahkan..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan