Rabu, 8 Februari 2012

MENU SEGERA..

Malam ni sebenarnya aku takde idea nak makan apa.. Nak masak bahan-bahan pon bukannya ada.. Nak beli sayur esok dah nak turun KL.. Kang tak abis rugi la pulak belinya.. Tiba-tiba petang tadi masa kat opis aku terpandang paket-paket rangsum ni ada kat atas meja tempat rehat.. Hahaha secara tak langsung tertimbul pulak idea nak bawak balik n boleh buat lauk makan malam.. Aku cuba la belek-belek lauk rangsum apa yang ada kat atas meja tu.. Nah tu dia sambal ikan bilis, pajeri nenas dengan sayur campuran soun.. Wah ini sudah bagus sedap ni.. Nak masak pon senang cuma celur dengan air panas je.. Ermm balik bilik tinggal masak nasi.. Beres memang terbaiklah hehehehe.. Untuk menambahkan stok yang ada aku pon ambik kunci stor n cari balance-balance rangsum yang ada lepas latihan aritu.. Hahaha aku berjaya jumpa sebungkus besar masih elok dalam kotak.. Yes dengan langkah kanan aku amik sebungkus tu terus bawak balik hahaha.. 

Satu pek seorang untuk 2 hari..

Sebenarnya rangsum ni bukanla aku tak penah makan.. Malah sejak 12 tahun yang lepas rangsum ni juga la yang aku hadap bila time latihan.. Cuma bezanya aku takdela hadap rangsum ni je.. Cuma pilih-pilih mana yang sedap..Kadet je yang makan rangsum ni hari-hari huhuhu.. Jurulatih mestila makan makanan yang mess masak yea tak (",)..

Ishh sape kata rangsum askar ni tak sedap.. Tak caya tanya kat askar-askar yang kat luar tu takpon tanya kat kadet-kadet.. Memang sedap wooo.. Macam-macam jenis lauk ada.. Sampai kat bilik petang tadi aku terus selongkar dalam bungkusan rangsum tu nak tengok lauk apa ada lagi.. Hahaha jangan tak caya aku dapat rangsum kari ayam.. sambal ikan bilis.. pajeri nenas.. sayur campuran soun.. ayam kurma n ikan masak masam manis.. Selain tu ada jugak papaya dalam sirap.. bubur pulut hitam.. bubur gandum.. nenas dalam sirap dan jugak biskut keras beserta jem nenas (orang panggil biskut anjing.. sebab apa aku pon tak tau) hehehe.. Camni punya lauk kalau orang kata tak sedap lagi tak tau la aku..

Tengok.. aku siap layout lagi sebab nak tunjuk kat korang..(",)
Kalau taknak makan jangan bukak lagi baru tahan lama sampai tarikh expired dia..
Nila dia biskut keras yang aku bagitau tadi.. skali dengan jem nenas.. buat pancake sedap ni (",)
Tu dia aksesori tambahan.. gula, kopi, susu krim dengan teh pon ada..
Siap bagi tisu beb.. hahaha
Rangsum pon dah dapat so menu makanan aku malam ni ialah nasi putih berlaukkan sambal ikan bilis, pajeri nenas dan jugak sayur campuran soun.. Cukup mudah cukup pantas nak sediakannya.. Semudah ABC hehehe..

Lauk Ready To Eat hehehe

Hah tu la dia rupa lauk yang dah tersedia dalam pinggan bersama nasi putih... Hahaha jangan terliur pulak yea.. Tu untuk aku sorang je.. Kalau korang nak pegi masak sendiri ok hehehe.. Jom lah apa tunggu lagi.. Jemput makan semua.. Bismillahirahman nirahim... (doa makan jangan lupa)... (",)



5 ulasan:

  1. uiks sy penah wat kek batik ngn biskut anjing tuh taw ahahaah menjadi cedap lg(",)

    BalasPadam
  2. assalam tuan =)
    blogwalking, terjumpa blog ni .. singgah jap =)

    sa maw bubur pulut hitam jak =p
    buat supper.. hehe

    BalasPadam
  3. hahaha mari-mari.. banyak lagi stok neh...

    BalasPadam
  4. ijal ingat x masa anual kem thn bila tah...masa tu kite YO, bebudak kadet buat air kopi + garam....hampeh betul masa tu aku terkena...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha masa tu annual camp kat bukit kachi.. tahun bila aku pon lupa.. tp 1st time la latihan annual gabung 3 ipt (uum,usm,uitm s/alam)

      Padam