Ahad, 12 Februari 2012

ZOO TAIPING

Sebenarnya jika mengikut plan asal, selepas sahaja kami melawat Muzium Perak aku bercadang nak terus naik ke Bukit Larut sebab memang teringin sangat nak naik.. Tapi nasib kami hari tu kurang baik skit sebab masa kami sampai hujan tengah turun dan waktu lawatan baru je habis 10 minit yang lepas.. Waktu lawatan cuma sampai jam 3 petang je.. Aku pulak sampai jam 3.10 petang.. Aduss kecewa aku.. Sebenarnya nak naik Bukit Larut ni bukan boleh guna kenderaan sendiri.. Kena beli tiket kemudian naik atas menggunakan kenderaan pacuan 4 roda yang disediakan oleh pihak pengurusan Bukit Larut.. Kalau boleh naik dengan kenderaan sendiri memang aku dah kayuh dengan QKR aku tu sampai puncak huhu..

Oleh disebabkan kekecewaan aku tak dapat naik Bukit Larut, maka aku pon buat keputusan melepaskan kekecewaan aku tu dengan melawat Zoo Taiping.. Hahaha macam budak-budak tapi best jugak pegi tengok binatang-binatang (",).. Lagi pon Zoo Taiping ni berhadapan je dengan Bukit Larut.. So jimatla jugak minyak keta aku nak mencari tempat lain yea tak..


Setelah membayar harga tiket kami pon terus mendapatkan kenderaan khas yang disediakan di hadapan pintu masuk zoo bagi membawa pengunjung meronda-ronda di sekitar kawasan zoo. Buat permulaan ni memang kami tak rancang untuk berjalan kaki.. Penat woo luas tu zoo nya.. Seronok gak naik kenderaan panjang macam keretapi tu hahahaha macam tak penah naik je..


Habis 1 round meronda nek keta panjang tu kitaorg pon start la meronda-ronda berjalan kaki pulak.. Kandang pertama yang kitaorang singgah adalah kandang gajah.. Hahaha bijak tol la gajah ni.. Pucuk-pucuk pokok yang ada kat luar kandang dia pon dia sanggup capai walaupun jauh..


Hahaha tak malu tol gajah neh..(",)
Boleh dikatakan semua kandanglah kitaorang pegi.. Saje menghabiskan masa sebab tak tau nak buat apa lagi.. Layan je la tengok binatang-binatang neh..












Sekali sekala melawat kat zoo ni best jugak kan.. Teringat masa zaman sekolah-sekolah dulu.. Asal rombongan je mesti pegi zoo.. Takde tempat lain dah huhuhu.. Tapi zaman sekarang lain dah.. Adik-adik aku kalau pegi rombongan je nun Putrajaya.. Cyberjaya.. KLCC.. Masa zaman aku kecik-kecik dulu mana ada lagi semua tu.. Tu yang asik melawat zoo je hehe.. Tapi kat Zoo Taiping ni kalau melawat malam boleh join night safari.. Tengok binatang malam-malam.. Mesti best kan.. Lain kali je lah aku pegi night safari tu tak kuasa nak tunggu sampai malam.. Lagi pon dah petang ni.. Perot pon dah lapar.. Jom kita cari pot makan.. Kat taiping ni mana tempat makan best yea?..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan