Isnin, 20 Februari 2012

MONDAY BLUES..


Hari ini ntah kenapa terasa pulak bosannya duduk kat opis sorang-sorang.. Padahal selalunya memang macam tu pon takde beza.. Tapi lain pulak rasanya arini.. Mungkin sebab minda aku dah ada kat semenanjung kot hehehe.. Pagi tadi sampai je kat opis aku terus on laptop konon-konon nak buat keja lah.. Nak siapkan report banyak lagi yang tak siap sebab minggu depan dah nak kena bawak pegi miting kat KL.. Tapi macam biasa awal mula pertama mula kita online dulu hahahaha.. Tapi malangnya cess line internet UNIMAS masih takleh guna.. Kedekut apa.. Macam biasa waktu-waktu kecemasan ni nasib baiklah aku ada broadband prepaid ni.. Hahaha sekurang-kurangnya boleh jugak aku online melayan kebosanan.. Sambil buat keja sambil online bak kata pepatah sambil menyelam sambil minum air (",)..

Tengah aku khusyuk buat kerja sambil online tu tetiba aku dengar ada bunyi sesuatu dari dalam perot aku.. Hahaha sah aku lapar neh.. Pagi tadi memang tak sarapanlah.. Nak keluar pegi warong 2000 awal lagi.. Takpelah layankan je dulu tunggu sampai tengahari.. Proses menyiapkan report pon berjalan secara santai.. Ada dua benda tentang report ni aku nak kena buat.. Secara bertulis dan presentation.. Check yang lama-lama aik macam sebijik je hehehe.. Wah senang banyak nampak format dah ada tinggal gubah isinya je (",).. aku tak plagiat ok sebab semuanya yang ada dalam laptop aku memang hasil kerja dan buah pikiran aku sendiri..

Diam tak diam skali tengok jam alamak dah kul 1230 tengahari.. Patotla aku terasa lapar yang amat sangat.. Ish takleh jadi ni kena beli makanan tengahari jugak.. Nak beli kat cafe bawah tutup pulak.. Amenda tah meniaga camtu.. Lebih banyak tutup dari bukak kedai.. Tanpa membuang masa aku capai halmet ngan kunci motor terus merempit pegi warong 2000.. Alhamdulilah lauk banyak lagi tapi orang punyala ramai..Almaklumlah memang waktu lunch.. Kat warong 2000 ni kalau pegi lambat sikit lauk pun tinggal sikit.. Ramai sangat manusia yang menyerbunya.. Untuk tengahari ni lauk pilihan aku ialah ayam butter, sosej masak sambal dan ulam raja.. Setel je bayar harga makanan aku terus cabut balik opis.. Tapaw je beb malas nak makan kat situ sorang-sorang.. Sampai je kat opis apa tunggu lagi aku balun la makan hehehe.. 

Alhamdulilah... Kenyang sudah (",).. Lepas makan rehat-rehat dulu bagi nasi dalam perot turun.. Sambil-sambil tu tengok tv kat ruang tamu.. Bukan ada cerita best pon tapi bolehla daripada takda.. Sampai masa ada rasa macam nak sambung keja balik tapi mood takde la pulak.. Tunang aku cakap hah ni la namanya monday blues.. hehehe penyakit ari isnin..

Ermm apa nak buat ek.. Rasa-rasa cam nak turun bawah la pegi lepak kat pejabat Pegawai Latih PALAPES Darat.. Ngaco orang best gak ni hahaha.. Sampai kat opis dia laa diaorg pon sama tengah melepak jugak.. Aku apa lagi join sekaki la hehehe.. Tengah sembang-sembang mengumpat lebih kurang tiba-tiba CI pon datang.. Hehehe rupa-rupanya dia pon bosan gak.. Tambah-tambah internet takde.. 

Cepat tol masa berlalu.. Tup-tup dah dekat kul 5.00 rupanya..  Balik time (",).. Aku pon angkat punggong melangkah naik kat opis aku.. Kemas balik barang-barang, switch off laptop, capai halmet, capai kunci terus balik la beb.. Apa tunggu lagi... Tata semua (",)... Monday Blues berlalu begitu saje...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan