Selasa, 13 Mac 2012

Motorku Di Pusat Rawatan..


Dah lama aku tak pegi servis motor.. Selama ni asal nak keluar je start motor terus jalan.. Rupa-rupanya tanpa aku sedar dah sakit rupanya huhuhu.. Semalam petang kebetulan aku off day setelah bertungkus lumus bekerja pada hari minggu.. So tergeraklah nak pegi servis kat bengkel.. Nak buat sendiri mana reti tambah-tambah pulak spare part memang takda.. So antara komponen-komponen yang aku terpakasa ganti adalah tukar rantai motor berserta spoket depan dan belakang.. spark plug (tak penah beganti sejak aku beli motor ni tahun 2008.. hahahaha dahsyat gile).. 'n' minyak hitam 4T.. Adeh kopak duit aku.. Tapi takpe lah jugak sebab memang aku yang nak bawak pon (",).. nasib baiklah motor kapcai je...


Lepas aku balik dari bengkel semalam saje la belek-belek balik moto.. Pulak dh ada lagi yang aku tak repair rupanya.. Patotla signal moto aku tak hidup rupanya Relay dia dah rosak.. So arini pagi-pagi lagi aku dah pegi bengkel repair benda alah tu plak.. Ermm alhamdulilah motor aku sekarang dah kembali sihat.. Ready untuk merempit semula hahaha..



P/S Opsss lupa plak nak padam no plate.. jangan ada yang salin buat tikam nombor ekor yea.. Harammmm hehehe




2 ulasan:

  1. hahaha...moto nk same warna putih...nsbbek sport rim lain..aku pakai sportrim 3 batang je

    BalasPadam