Rabu, 11 Januari 2012

HORNBILL STEAMBOAT


Seronoknya bila bercerita tentang makan.. Dapat makan itu dapat makan ini semuanya dah terbayang dimata hehehe.. Alamak tetiba terasa lapar pulak.. Aura betol la bila bab makan ni.. BMI pon makin naik hahaha JAHANAM aku.. 

Pada penghujung tahun lepas aku bersama buah hati tersayang (tunang aku k) telah pergi ke satu restoran steamboat yang pada aku memang best dan sedap di bandar Kuching.. Restoran tu namanya HORNBILL STEAMBOAT RESTORANT.. Pilihan makanan memang cukup banyak, pilih je nak makan apa kompem kenyang gile.. Steamboat kat sini style SUP dan BBQ.. Tak mahal pon satu kepala baru RM18.. Korang nak makan banyak mana pon tak kisah asalkan abis sebab kalau tak abis dia akan kenakan surcharge sebab membazir.. Bagus jugak kan selain dapat mengelakkan amalan membazir dari segi agama pon dah kata membazir tu amalan setan.. Eiii takmo aku ikut setan.. Neraka jahanam jawabnya..

Mula-mula makan tu kami ambik sikit je dulu macam ayam merah, daging merah, udang, kerang, sayur, fishball, fishcake, dan macam2 lagilah tapi semua sikit2.. bila dah start makan tu SEDAP!!!! sampai aku rasa ada 4 kali aku mengulang amik hahahaha.. (tu bukan setakat makan tp dah tahap kedarah namanya ).. Last sekali bila semua makanan dah abis kitaorang penutup dengan aiskrem.. Wow 2 mangkok kami balun hehehe..

Korang pon mesti penah makan steamboat kan.. so korang pon mesti tau camne bestnya.. Oleh kerana disebabkan best dan sedap dalam masa 3 hari 2 kali kami datang makan kat situ hehehe.. Jom LAYAN!!!!!



































P/S Kami berdua memang suka makan hehehehehe...

1 ulasan:

  1. uiks yg suka makan tuh awk yea en arrizal~~i teman jer hehehe(",)

    BalasPadam